Levél az irodalom szerepéről a képzésben
"Újra rá kell találnunk a valósághoz való viszonyulásnak azokra a módjaira, amelyek befogadóak, nem stratégiai jellegűek, nem akarnak közvetlen eredményt elérni, s amelyekkel lehetővé tudjuk tenni, hogy a lét végtelen többlete megjelenjen. Távolság, lassúság, szabadság – a valóság olyan megközelítésének jellemzői, amely éppen az irodalomban talál – ha nem is kizárólagos, de kiváltságos – kifejeződési formát."
https://katolikus.hu/dokumentumtar/level-az-irodalom-szereperol-a-kepzesben
"We need to rediscover ways of relating to reality that are more welcoming, not merely strategic and aimed purely at results, ways that allow us to experience the infinite grandeur of being. A sense of perspective, leisure and freedom are the marks of an approach to reality that finds in literature a privileged, albeit not exclusive, form of expression."
https://www.vatican.va/content/francesco/en/letters/2024/documents/20240717-lettera-ruolo-letteratura-formazione.html
"È necessario recuperare modi di rapportarsi alla realtà ospitali, non strategici, non direttamente finalizzati a un risultato, in cui sia possibile lasciar emergere l’eccedenza infinita dell’essere. Distanza, lentezza, libertà sono i caratteri di un approccio al reale che trova proprio nella letteratura una forma di espressione non certo esclusiva ma privilegiata."
https://www.vatican.va/content/francesco/it/letters/2024/documents/20240717-lettera-ruolo-letteratura-formazione.html
"Újra meg kell tanulnunk a valósághoz egy türelmesebb és nyitottabb módon közelíteni — úgy, hogy ne rögtön stratégiákban és eredményekben gondolkodjunk, hanem hagyjuk, hogy megérintsen bennünket a létezés végtelen gazdagsága. A távolság, a lassúság és a szabadság azok a hozzáállásformák, amelyek lehetővé teszik ezt az új viszonyulást — és az irodalom ennek egyik kiváltságos, ha nem is kizárólagos terepe."
https://merce.hu/2025/05/10/ferenc-papa-a-szegenysegrol-es-az-irodalom-radikalitasarol/
János Tamás cikke
Ferenc pápa szavai
Comments
Post a Comment