Konzervatív iskola

"Szemben azzal a mai elképzeléssel, mely szerint az iskolák szerves részét képezik a tágabb közösségeiknek, olykor megosztva velük a létesítményeket, és a gyerekeket a közösség sajátosságaihoz és speciális szükségleteihez igazodva oktatják, Oakeshott ragaszkodott ahhoz, hogy az «Iskola» eszméjének egyik kulcseleme «a tanuló elszakadása a közvetlen, helyi környezettől, annak aktuális problémáitól és a figyelem irányát befolyásoló dolgaitól». Az «Iskola» egy «különálló világ».

Az «Iskola» – érvelése szerint – bizonyos értelemben még «kolostorinak» is tekinthető «mint egy olyan hely, ahol a kiválóság hallhatóvá válik, miután elnémul vagy elhalkul a világi léhaságok és elfogultságok zaja». Az «Iskolában» nem arra helyeződik a hangsúly, hogy a gyermek mit hoz magával, hanem arra, hogy «komoly és fegyelmezett beavatást kapjon egy intellektuális, fantáziadús, erkölcsös és érzelmi örökségbe», miközben elvonják a figyelmét a saját gondjairól, valamint a külvilágról és az aktuális eseményekről." (N. Tate, 248)

Comments

Popular posts from this blog

Kapitalista realizmus

A fasizmus mint a barbárság elméleti és gyakorlati rendszere

Akédia